Verksamhetsberättelse 2007-2012

Summerad verksamhet för Albert Olssonsällskapet perioden 2007-2012.
Källa: Pelle Hörmander 2014-01-24

2012
Styrelsen: Ingegerd Sahlström, Bengt Hultén, Pelle Hörmander, Bertil Franck, Sonja Ferdman Larsson Skådespelet ”Trampa inte på min tröskel” i Teaterhålan 3.7-12.8 Årsmötet på Annies Gård den 25 mars. Sven Larsson berättade om tiden före och efter Tore Gudmarsson Höstmötet på Annies Gård den 28 oktober. Ingegerd Sahlström kåserade om ”från Karlsrovägen till FN”

2011
Styrelsen: Bengt Hultén, Pelle Hörmander, Bertil Franck, Marie Falkström, Sonja Ferdman Larsson Årsmöte i Immanuelskyrkan den 3 april. Sonen Gunnar Olsson gav sina minnesbilder av fadern Albert.
Stadsbiblioteket fyllde 5 år. Sällskapet medverkade med några teatersketcher Höstmötet på Annies Gård. Författaren Monika Häägg berättade om sina böcker

2010
Styrelsen: Bengt Hultén, Pelle Hörmander, Bertil Franck, Anna Pia Åhslund, Sonja Ferdman Larsson ”Trampa inte på min tröskel ” blev av. Publiksuccé 29.7-6.8 Årsmöte den 28 mars på Tylöbäck. Författaren Anna Pia Åhslund berättade om 15 favoritkollegor.
Höstmötet på Tylöbäck den 31 oktober. Hedersmedlemmen Hans Carlsson kåserade om sitt förhållande till Albert Olsson

2009
Styrelsen: Conny Carlsson, Bertil Franck, Bengt Hultén, Sonja Ferdman Larsson, Birgitta Augustsson, Mia Daniel och Hans Carlsson Ett aktivt arbete bedrevs för att skapa ett nytt skådespel ”trampa inte på min tröskel”. Martin Odd skriver manus.
Årsmötet på Harplinge Församlingsgård. Gästartist Ben(gt) Olander.
Höstmötet i Gullbrandstorps församlingsgård. Jens Lerbom berättade om den ”medeltida människan”

2008
Styrelsen: Conny Carlsson, Astrid Carlson, Inga Johannesson, Bengt Hultén, Birgitta Augustsson, Sonja Ferdman Larsson och Mia Daniel.
Årsmötet hölls på Tylöbäck. Elisabeth Mannhof berättade minnen från styrelsearbetet. Bengt-Göte Bengtsson framförde program om August Bondesson.
Höstmötet i Harplinge Församlingsgård. Gunnar Ljusterdal kåserade om ”blandat från riksdag och Grönköpings veckoblad”.

2007
Styrelsen var: Conny Carlsson, Elisabeth Mannhof, Inga Johannesson, Bengt Hultén, Sonja Ferdman Larsson, Birgitta Augustsson och Astrid Carlson.
Sällskapet arrangerade en utställning på Stadsbiblioteket om Albert och sommarens teater. Delar av teaterensemblen medverkade i ”Panta Rei-spelet” i samband med Halmstads 700-årsfirande.
För sjätte gången uppfördes spelet ”Brockhusen rider till Haverdal” i teaterhålan 2-7 augusti. C:a 4000 personer såg spelet.
Årsmötet på Tylöbäck 18 mars, då Sven Larsson höll föredraget ”Har Tore Gudmarsson funnits?”
Höstmötet 28 oktober på Tylöbäck. Bo Keck gjorde historiska nedslag i visans tradition.

Läs också om föreningens aktiviteter 1997-2010

Skicka mail